آغاز فاز دوم مرمت کاروانسرای سعدالسلطنه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: فاز دوم پروژه مرمت کاروانسرای سعدالسلطنه خیابان سپه قزوین با مشارکت مالک بنا درحال انجام است.

به‌گزارش میراث آریا، علیرضا خزائلی با اشاره به روند مرمت این بنای تاریخی افزود: طرح مرمت این بنای تاریخی برای احیای آن با تغییر کاربری به‌عنوان هتل سنتی از دی ماه سال گذشته با تصویب شورای فنی میراث‌فرهنگی استان و با محوریت مرمت ضلع شمالی و شمال‌غربی بنا آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین ادامه داد: در فاز دوم مرمت این طرح که تحت نظارت کارشناسان مرمت اداره‌کل درحال انجام است اقدام‌هایی چون آواربرداری، پیگردی، استحکام‌بخشی، اجرای مجدد کل سازه بنا و پوشش بام در ضلع شمال غربی در دستور کار قرار دارد. 

خزائلی خاطرنشان کرد: برای اجرای فاز دوم این پروژه مبلغ ۱۰ میلیاردریال از محل اعتبارات ملی دستگاه اختصاص داده شده‌ و در صورت تامین اعتبار در ادامه، مرمت ضلع جنوب‌غربی اجرا خواهد شد.  

او یادآور شد: برداشت الحاقات، برداشت بافت فرسوده و تخریب‌شده، اجرای مجدد بدنه‌ها و سازه اصلی بنا و اجرای مجدد تزئینات بنا از جمله اقدام‌هایی است که در این طرح پیش‌بینی شده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071601210
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha